onsdag 1 maj 2013

TEST CLARINS Instant Definition Mascara

Det är viktigt att vara medveten om att precis som håret på huvudet så behöver vi alla olika produkter till våra fransar då alla inte har samma hårtyp.
 
VAD:  Mascara som ska ge dina fransar mycket volym & definition.
Utlovar en mascara som tar tag i varje frans med sin dubbelborste.
Priset är ca 280 kr för 7 ml.
Finns att köpa på bland annat www.Kicks.se
Betyg:2 av 5 möjliga.
 Jag testade mascaran på mina väldigt långa täta fransar.
& nja, jag är inte övertygad.
Jag upplever absolut att borsten tar tag i mina fransar men de skapar mest klumpar, möjligtvis beror detta på att jag har mycket täta fransar & denna mascaran passar den med glesa, korta fransar bättre. Borsten längst fram är i hård plast och jag tycker verkligen att tanken är god men de blir inte bra i praktiken.
Mina fransar klumpar ihop sig trots att jag jobbar mycket med borsten från roten för att få separation. Om jag skulle rekommendera mascaran till någon så är de till dem med kortare fransar som vill ha lite "utfyllnad".
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar