fredag 21 januari 2011

TEST UPPDRAG VITARE TÄNDER - DEN VITA SANNINGEN

Något som kan rädda vem som helst i snyggdjungeln är ett vitt leende!
För mig som makeupartist & beautyjunkie är de något av
de första jag kollar på när jag träffar nya personer.
Det säger väldigt mycket om en person hur hans/hennes tänder ser ut.
Jag har alltid haft vita tänder men de blev inte nästintill BARBIEvita förens jag hittade världens bästa tandkräm!
Igenom åren har jag testat de flesta & här är resultatet.
F.r.o.m att du läst detta kan du strunta i att prova allt skräp som finns där ute!
Håll dig till fakta!
This is how!

Namn: PEPSODENT WHITE NOW
Info: Finns att köpa i vanlig matbutik.
Priset är ca 35 kr.
Tandkrämen är blå med små kristallkiknande flingor.
Mintsmak.
Betyg: Denna tandkräm får 0 av 5 möjliga!
Den bleker inte dina tänder alls!
Sanningen är den att ingen tandkräm som finns i matbutiken gör detta,
om de hade gjort de hade de kostat mer!
& de finns INGEN tandkräm som bleker dina tänder som har någon annan färg än vit!
Alla tandkrämer som är annat än vita innehåller färgämnen som sätter sig på dina tänder.
De är möjligt att de blåa i just denna tandkräm samverkar med din naturliga lite gulare nyans & få de att se ut som att de är något vitare under kort tid, men nej,
de bleker INTE dina tänder!
Även munskölj ska vara ofärgat!
Där rekommenderar jag SB12 med lila kork då den även innehåller fluor.



Namn: MARVIS WHITNING MINT
Info: Fashonistans tandkräm. Även många kändisar pratar om denna snygga tandkräm.
Lätt den snyggaste förpackningen.
Priset är ca 100 kr.
Finns bland annat att beställa på
http://www.cowparfymeri.se/
eller att köpa på NK.
Tandkrämen är vit & smakar stark av mint.
Betyg: 3 av 5 möjliga.
Väldigt stark mintsmak, obehagligt till en början & jag måste skölja med vatten.
Känns nästan som att de är syra i tandkrämen som bleker mina tänder
& de känns konstigt på tungan.
Om jag inte hittat ett bättre alternativ skulle jag nog hålla mig fast vid denna,
upplever att tänderna blir något vitare.


Namn: iWhite TOOTHPASTE
Info: Tandkräm som är en del av iWhite tandblekningssystem.
Går utmärkt att använda separat.
Priset är ca 100 kr.
Finns att köpa på Åhléns, www.eleven.se eller på deras egna hemsida http://www.iwhite.be/en/
Tandkrämen är vit & smakar mint.
Betyg: 5 av 5 möjliga!
Mintsmaken är fräsch men inte för stark.
Tandkrämen är dryg & bäst av allt,
tänderna blir mycket vitare & detta inte bara för stunden.
Jag har använt hela iWhites hemmasystem
men de va 5 månader sedan jag blekte mina tänder.
Sedan dess har jag bara använt tandkrämen dagligen.
Jag får ofta höra att jag har vita tänder & detta är helt grymt!
Jag trodde aldrig att de skulle fungera såhär bra
men de är tillomed bättre än salongsmetoder
(jämförde mina tänder mot en av mina vänners,
mina va mycket vitare trotts att hon blekt sina på tandblekningssalong.)
Denna tandkräm borde ni köpa om ni vill ha vitare tänder!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar