tisdag 1 oktober 2013

GLOSSYBOX - BEAUTY IS GOLDEN

 
ID HAIR - Elements Gold Color Keeper Schampoo + Conditioner.
 
 
Ett milt rengörande shampoo & balsam som ska förhindra ditt färgade hår från att mattas av.
Ska ge glans & skydda håret med UV-& värmeskydd.
 
250 ml kostar 199 kr.
 
 
Jag gillar produkterna och tycker att dem håller vad det lovar gällande glans.
Doften är godislikande åt körsbärshållet.
Jag känner dock inte att det är det bästa shampoot/balsamet jag provat så jag kommer inte köpa de.
 
2,5 av 5 möjliga blir mitt betyg.
 
 
 
 
THE BODY SHOP - Honeymania Body Butter
 
 
 
Ett body butter som ska återfuktad huden med hjälp av vilthonung, sheasmör, kakaosmör, sesamolja & bivax.
 
200 ml kostar 185 kr.
 
 
Jag gillade The Body Shop när jag var yngre men efter att själv har satt mig in i hur The Body Shop & många andra märken marknadsförs är detta ett märke som jag idag aldrig skulle köpa.
 
Det stämmer absolut att många av deras produkter innehåller många naturliga ämnen men det är utblandade med mindre bra ämnen och det står för falsk marknadsföring hela tiden.
Deras produkter är inte djurtestade MEN, visste du att det är LORÈAL som äger The Body Shop?
De äger de flesta av sina konkurrenter (Maybelline t. ex.) så även om du handlar hos The Body Shop så är det LORÈAL som tjänar på det & dem står inte för en marknad fritt från djurtestning eller produkter rena från gifter.
 
Jag gillar inte heller The Body Shops body butters då det bara känns bra och inte gör bra.
Produkten lägger sig som en hinna på utsidan av min hud då molekylerna i produkten är för stora och inte kan ge näring till min hud på det sätt som det utlovar.
Doften är söt, men tyngre än naturlig honung.
 
1 av 5 möjliga är mitt betyg.
 
 
 
EYLURE - Naturalites Leghthening False Eyelashes
 
 
Naturligt förlängande lösögonfransar som passar alla ögontyper.
 
69 kr /st.
Kan bland annat köpas på Kicks.
 
 
Jag ÄLSKAR dessa lösögonfransar!
Utan tvekan det bästa i boxen & jag kommer använda dem både till vardags & party.
Ögonfranslim medföljer & det finns i flera olika modeller.
 
4 av 5 i betyg.
 
 
 
BE A BOMBSHELL - Onyx Black Eyeliner.

 
En vattenfast eyeliner i svartaste svart.
 
120 kr/ st.
 
 
En eyeliner som passar bra för både tjocka linjer och lite tunnare.
Pennan i sig känns något tjockare än vad eyeliner brukar men med lite träning så är det inga problem.
Jag tycker inte att den är varken bättre eller sämre än andra eyeliners jag provat men den gör absolut det som en eyeliner utlovar.
 
Betyget blir 3 av 5.
 
 
 
CLAUDIA - Nailpolish
 
 
Ett nagellack som lovas vara snabbtorkande och med hög täckförmåga.
Ska sitta länge utan att flagna samt vara lätt applicerad då borsten är platt och bred.
 
11 ml/ 45 kr.
 
 
 
Jag tycker absolut att det är ett nagellack som håller vad det lovar & eftersom priset är så pass lågt har man inte så mycket att förlora på.
 
Jag fick de lila nagellacket & känner att jag hellre hade velat ha det ljust rosa men absolut en okej färg, dock lite mer åt de grå hållet än vad som visas på bilden.
 
2 av 5.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar